У селі Малий Дихтинець на Путильщині урочисто відкрили сільську дорогу протяжністю 4 кілометри. Роботи над нею велися протягом двох років. Загальна її вартість становила майже 10 мільйонів гривень. Минулоріч збудували два мости, а в цьому – власне, дорогу напрямку Малий Дихтинець – Гробище. Фінансування проводилося в основному з державного бюджету за програмою будівництва сіль¬ських доріг. Підрядниками були Кам’янець-Подільська дорожньо-будівельна організація та декілька інших фірм, зокрема: «ПМК-151», Чернівецький облавтодор і «Вінницямістобуд».
Основне завдання дороги – сполучення до населених пунк¬тів. Тепер вона відкриває нові можливості для села. Найперше – буде встановлене автобусне сполучення. Стане можливим підвіз дітей до школи, а людей на роботу. Беззаперечно, що дорога – артерія життя, яка тепер впливатиме на розвиток інфраструктури та туризму як у селі, так і в районі в цілому.
Проте на цьому будівництво доріг на Путильщині не завершиться. Попереду – реконструкція шляху в с. Фошки, між селами Плоска – Лустун та Шепіт – Яловичора. Пріоритетним наразі є пункт спрощеного пішохідного перетину в с.Ізвори. Районна влада сподівається, що протягом наступних двох років їй вдасться відкрити там міжнародний пункт автомобільного перетину, довжиною в 30 км. У цьому також зацікавлені й сусіди-румуни. Це проміжок дороги, при відбудові якого район стане транзитним, значно розвинеться інфраструктура, туризм і готельний бізнес. «Це є завтрашній день району», – прокоментував голова Путильської райдержадміністрації Володимир Луканюк.
На відкритті побував і губернатор області Володимир Куліш. Він вважає, що ця дорога дасть нове життя селу й започаткує його нову історію. В контексті того, що 2008-й проголошено роком доріг на Буковині, очільник краю сказав:
– Ми на кордоні з Євросоюзом і, найперше, нам потрібно вирішити проблеми шляхів. Тому на Путильщину цьогоріч передбачено близько 42 мільйонів гривень, що втричі більше, ніж минулого.
Володимир Куліш запевнив, що тепер при будуванні гірських доріг застосовуватимуть нові технології, які використовують у Австрії та Швейцарії. Якість шляхів стане кращою, а затрати залишаться ті ж.
Наразі основне завдання влади – отримати статус міжнародного транспортного коридору в напрямку Сучава – Чернівці. Тоді до будівництвва доріг будуть залучатися й недержавні кошти.
Олександр ТКАЧУК.
На фото: легко йти новим шляхом.
Фото автора.